December 01, 2011

i'm in love with PASTA ..!


dah lama tak layan drama korea.. last skali masa zaman kegemilangan Autumn in My Heart & Winter Sonata... pastu dah tak nak layan sbb komitmen terlalu tinggi harus diberikan kalau nak layan citer korea yang berbelas2 episod..

tapi bebaru ni rasa macam rancangan kat TV dah tak best. asterok tuh asyik ulang crita yang sama beratus kali. aku rasa ni mmg strategi dorg nk kita langgan channel2 lain mcm warna, pelangi dsb. haihhh! boleh migrain aku macam nih. so atas sebab2 gini lah tetiba jer jd cam teringin nak layan drama korea balik...

thanks to monot sebab bagi koleksi drama yang dia ada... tapi baru sempat tgk citer PASTA..! wow.. bezznyer... elemen cinta tu wajib lah kan... tp sebenarnya citer ni membuka minda jugak... dorg reveal life seorang chef .. real story sebuah western restaurant... menu bukan sekadar menu. masakan tu sendiri ada seninya... skill2 soerang tukang masak, bukan calang2 ropenye... nak goreng spagetti bukan goreng gitu je. nak hayun2 pan tu pon ada seninya... baru aku tau dalam sebuah dapur tu chef tu lah ketua, aku igt chef ni tukang masak. chef is chef. cook is cook. chef lg tinggi pangkat dari cook. chef tu instructor di dapur yang mengarahkan cook mana yang akan masak ape, dan harus ada seorang makneh (kitchen assistant) yang menjadi balaci pembantu. ic.... mungkin korang sume dah tau.. tp aku je yang sengal tak penah amik tau selama ni.. hehe...

yang penting skali bawaan watak sebagai seorang chef tu yang memikat hati aku... dah la hensem.. kerek lak tu.. cook2 yang ditampilkan dalam citer ni pon leh tahan.. yerla nak tarik peminat kan... watak ex-makneh yang tebal muka nak mampus yang akhirnya menjadi cook pon menarik. biasa lah kan last2 2 org tu lah yang becinta... ape pon.. aku rs sebuah drama yang tak rugi untuk ditonton....tgk tau jgn tak tengok. best giler! (dari mata & hati aku lah)


No comments:

click for $$$$

Daisypath Anniversary tickers
Designed by UMIESUEstudio 2014