April 03, 2012

oh pulut mangga

aduiilaa.. susah rupanya nk mencari pulut mangga nih..
kalau tny sama mr.google , asyik suruh ke thailand aje.
nasiblah tny kawan di FB.. ada yg mencadangkan ke Red Wok Bangi, dan ada yang cadang ke Chakri KLCC. ke KLCC semata2 nk mkn pulut mangga? uii idakler... tak kuase mak. rimas.
bila sebutkan Chakri, rasa2 kat alamanda pon ada Chakri. terus google Chakri Alamanda. call Chakri, nasiblah menu ni hari2 ada... dengan penuh semangat.... pegi lah ke Chakri Express.. 


wahh..skali sampai presentation nya menarik... tp bila rasa?? huhuhu... tak sedap... tak rs kekampungan nya.. pulut tak cukup lembut... tak wangi.. mangga pon sebelah jer. santan? alahai secotet. sikit beno. harga? RM10.50 hokkey?? aku tak kesah kalau harga mahal tapi rasa dia mmg tiptop. tp ini harga mmg tak berbaloi dgn rasa... not recommended at all. tapi yg aku boleh kata kan suasana di Chakri Ekspress ni mmg tenang.. damai je.. 


al-kesahnya aku kepingin sgt nk mkn pulut mangga ni bila teringat2 balik aku penah makan dgn mr hubby di thai festival midvalley tahun lepas. pulut sama je byk nye. tp lembut.. wangi... mangga sebijik kau dia letak. manis plak tu. dgn santan pon lite2 je... semangkuk baru RM5. kalau mcm tu punya sedap, kalau dia mcm kat Chakri pon aku tak kesah. 


oh pulut mangga... kat mana lah thai festival tu berlangsung skrg ye. ada sapa2 tau? 












1 comment:

Atia Adina said...

wow....menarik sungguh pulut itu

click for $$$$

Daisypath Anniversary tickers
Designed by UMIESUEstudio 2014