October 17, 2014

Bangkok wif love part 4 : Pattaya we go !

ok.. perjalanan diteruskan ke Pattaya...

sesampai jer hotel Welcome Plaza Hotel kami terus check in... urusan jadi mudah sebab everything dah settle. aku tempah hotel melalui agoda.com aku suka guna agoda sebab boleh guna internet banking.. maklumlah mak kan tak pakai kad kredit..! 


sampai2 jer... mesti cari swimming pool dulu... wohaa... nice... tapi xsempat pon nak terjun... lagi pon sejuk lah....


taraaaa.... dah sampai bilik... bagi aku dengan kos rm160 semalam dah memadai bilik mcm ni.. janji bersih, kemas dan ada kemudahan tv, peti ais, ekon semua lengkap dan berfungsi.  i couldn't ask 4 more...  since kami dtg 4 famili, so kami request 4 bilik sederet... 

katil king 

ooops abaikan jejaka itu. hikhik

tandas bersih nau

view from our room




dah settle simpan beg sume dalam bilik...
aku, mr hubby , adik2 aku dgn hubby dia pon decide turun utk g jalan-jalan area situ..
si Qaid of kos lah tak bawak.. so dia duduk lah dgn matok n tokwan kat bilik...

bagi aku.. pattaya ni mmg tempat utk org berfoya-foya jer lah...
kalau nk menikmati keindahan pantai.. this is not the place.
jauhhhh lagi cantik Phuket... 
kedai utk shopping memang banyak... yang bagusnya jaauuuh lagi murah dari Phuket. hehe.. ada pro n cons...

kedai-kedai spa.. massage mmg banyak lah. sama je mcm kat Phuket..
harga pon sama jer... kami sempat jugak buat body scrub.. RM50 sejam... 
best sgt... rs mcm nak buat 2 kali, tapi kang tersopak pulak kulit2. hikhik

dari segi kemodenan tu.. aku dpt rs Phuket jauh lagi moden la tempatnya... 
mungkin lepas kena "basuh" dek tsunami hari tu dorg bangunkan kedai-kedai yang lebih moden... 

kami decide utk keluar ptg . malam2 takot pulak nak bejalan.. kang ramai org mabuk ke hapa... 






nampak tak 3 org seksi tgh bejalan tu... awas yer.. bukan tulen yer.... hehehe...





pattaya city walk ni lebih meriah di waktu malam... tempat shopping

shopping complex pon ada

kita sini ptg2 makan kepok lekor... deme makan udang bakar ! fresh sgt nampak nya


pemandangan biasa di sini... bukan tulen yer.... awww! 

yg kat belakang deme tu  pon bukan tulen ! 

kami tulen . hehe..

cicak, cengkerik, lipas, kala jengking, ulat, belalang goreng. ya ampun dari jauh bau wangi... datang dekat pengsan !!

ada beran ???

kalu di Pattaya namanya Walking Street .
kalau di Phuket namanya Bangla Road.
fungsinya? sama jer 2-2.
serambi neraka belaka. hehe.. na'uzubillah.. 



kami pon memulakan langkah masuk ke kawasan tu.. sebab tu masuk petang.. malam mmg tak berani... 

tiba-tiba ada uncle ni jual ais krim yg mcm lisa surihani nak beli dlm  movie "Istanbul Aku Datang"... alah yg dia kene usik dgn penjual ais krim tu.... haaa pakcik ni doing the same thing.. 

mmg tergelak besar... jahat nau... ais krim ni liat.. padanla di pusing tak jatuh2....

u r bad guy kalo gitu. hahaha...

lepas jalan-jalan...
sampai magrib kami pon balik...
siap2 mandi solat then g dinner pulak kat masjid di Pattaya tu...
masakan dorg tak kene lah dgn tekak aku..
even tomyam kat msia jauh lagi sedap...

taaapi !
pulut mangga dorg paling sedap yg pnh aku rasa.
mabeles wehhhh






pulut mangga magic. sedap giler dowhhhh

No comments:

click for $$$$

Daisypath Anniversary tickers
Designed by UMIESUEstudio 2014